Wednesday 1 August 2018

SEJAUH MANAKAH RAWATAN COKLAT BERFUNGSI MENCERAHKAN WAJAH?


Pernahkah anda berasa begitu tenang apabila wajah diurut lembut oleh pakar terapi tatkala  menghidu aroma segar coklat menusuk hidung yang memberikan ‘keenakan’ tersendiri.

Walaupun banyak tanggapan negatif mengenai coklat yang mengatakan ia punca kegemukan, menimbulkan jerawat dan menjadikan kulit kering, tetapi selepas pelbagai kajian dan penelitian dijalankan ternyata makanan kegemaran ramai itu memberi ba­nyak manfaat kepada kulit.

Malahan paradigma mengenai coklat berubah dengan kemunculan pelbagai pembersih wajah berasaskan coklat yang mula digilai ramai dan produk ini kebanyakannya ditujukan kepada wanita Asia.

Rawatan pencerahan wajah menggunakan coklat mendapat permintaan dan sambutan yang menggalakkan kerana ianya mempunyai banyak kebaikan. Namun bukan semua coklat boleh digunakan pada wajah.

Untuk menjalankan rawatan pencerahan wajah, coklat digunakan adalah coklat khas dan bukannya coklat masakan. Coklat yang biasa digunakan berwarna hitam kerana mampu memberikan kesan lebih hebat kepada kulit berbanding coklat putih.

Coklat mempunyai vitamin yang mampu memberi kelembapan berpanjangan. Malah bintik hitam dan putih dapat dikeluarkan dengan mudah selepas membuat rawatan menggunakan coklat.

Selain aromanya yang memikat, coklat mengandungi flavonoid iaitu bahan yang mampu meningkatkan keanjalan kulit. Rahsia keanjalan kulit menerusi coklat diperolehi apabila lelehan coklat ini dioleskan pada wajah lalu dilakukan urutan lembut agar bahan halus ini diserap masuk menerusi liang roma.

Caranya oles coklat ke seluruh wajah sehingga leher. Selepas 15 hingga 20 minit bilas dengan air bersih dan wajah disapu krim pelindung matahari. Lakukan selama beberapa minggu dan anda akan berasakan kulit wajah semakin cerah.










Benarkah Coklat bukan hanya LAZAT dimakan malahan untuk merawat KULIT yang BERMASALAH


Seakan tidak percaya hanya beberapa bulan beliau konsisten memakai 'Set Skincare Chocolate' ,'strawberry scrub' dan buat rawatan terapi Vitamin C sendiri di rumah, wajah mentor Ana Hadamia Lee  bawah didikan Adilla Zainuddin semakin hari semakin pulih dari kulit yang bermasalah dalam erti kata lain 'breakout' disebabkan oleh salahguna produk yang mengandungi merkuri dan hidrokuinon yang sangat merbahaya. Uolss boleh lihat sendiri perbezaan muka beliau pada bulan Mei 2018, kulit kusam & berjerawat (Gambaran sebenar).

#Alhamdulillah, dengan berkat kesabaran beliau sangat berpuas hati atas usahanya akhirnya berhasil. Beliau tampilkan diri dengan lebih yakin memberikan testimoni akan perubahan wajah sekarang yang diidam-idamkan tanpa sebarang 'editted'.

Sebagai wanita, tiada apa yang paling gembira apabila melihat kulit wajah kembali bersih dari cela dan #syantik macam muda remaja. Walhal anak sulung dah nak ambil SPM tahun ini.

Dalam gambar sebelah kanan, beliau memberitahu bahawa dia hanya memakai bedak biasa selepas menyapu 'Chocolate Day Cream' Adillaz, pekena sedikit lipstik dan eyebrow. Langsung tidak memakai sebarang 'foundation' tapi muka terserlah 'glowing' gebu gebas bak kapas dari Itali.


CHOCOLATE DAY CREAM BERFUNGSI SAMA SEPERTI BB/CC CREAM

Antara kandungan unik:-
✅ Spf30++
✅ Minyak Argan
✅ Shea Butter
✅ EO Nenas
✅ EO Mangga
✅ EO Timun
✅ EO PepperMint
✅ Ekstrak Lemon
✅ Arbutine (Bearberry)
✅ Black Cocoa

Kebaikannya:
✅ Menghalang cahaya UV
✅ Mencerahkan kulit secara natural
✅ Menghalang dari jeragat membiak
✅ Primer sebelum pakai foundation
✅ Tidak melekit dan berminyak

Sesuai untuk mereka yang:-
✅ Ada masalah jerawat
✅ Muka sunburn dan kusam
✅ Muka berjeragat
✅ Kulit Kombinasi
✅ Kulit Normal yang nak lebih anggun.

Berat: 20g
Harga Retail: RM59
Harga Offer: RM55

Kak Seri semestinya jatuh chenta dengan kandungan produk natural. Anda berminat untuk mencubanya? Let's booking for the next slot ๐Ÿค—

๐ŸŒฟ FEEL NATURAL, BE NATURAL ๐ŸŒฟ

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut, boleh WhatsApp ke >> 019-6555 764

Dan sekiranya anda BERMINAT mencari 'MOBILE SPA' atau SPA BERGERAK ke rumah sekitar berdekatan Kuala Lumpur - Ampang - Ulu Kelang untuk rawatan muka berasaskan PRODUK COKLAT, boleh hubungi Kak Seri untuk temujanji.

☎ Jom buat temujanji sekarang ke
>> 019-6555 764

⚠️ SILA BUAT TEMUJANJI AWAL

Maklumat lanjut, boleh juga lawati ;


Sumber :
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1989636321066581&id=100000606968386

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...